ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016
Τα αγόρια των μεγάλων τάξεων του δημοτικού (Δ΄Ε΄και Στ΄) έχουν φετινό τους θέμα τα "Μυστήρια της εκκλησίας".
Παραθέτουμε ορισμένες δραστηριότητες και σχετικά φύλλα εργασίας:
Γάμος
Βάφτιση 1, 2
Θεία Ευχαριστία 1, 2
Εξομολόγηση
Τα αγόρια των μεγάλων τάξεων του δημοτικού (Δ΄Ε΄και Στ΄) έχουν φετινό τους θέμα τα "Μυστήρια της εκκλησίας".
Παραθέτουμε ορισμένες δραστηριότητες και σχετικά φύλλα εργασίας:
Γάμος
Βάφτιση 1, 2
Θεία Ευχαριστία 1, 2
Εξομολόγηση
Το τμήμα των μικρών τάξεων του δημοτικού (Α’ Β’ και Γ’ ) παρουσιάζει
κάποιες από τις δραστηριότητες που γίνονται στις συναντήσεις της ομάδας.
Φέτος θέμα μας είναι οι Παραβολές του
Χριστού.
Ο Χριστός μας μιλά με ιστορίες
που λέγονται….π α ρ α β ο λ έ ς!
1η συνάντηση:

Το αλφαβητάρι της φιλίας: Όλοι μπαίνουμε σε κύκλο. Από πριν έχουμε
κόψει προτάσεις που μιλούν για τη φιλία και που η καθεμιά ξεκινά από διαφορετικό γράμμα της αλφαβήτου.
(κατέβασε το αρχείο ΕΔΩ)
Κάθε παιδί διαλέγει
πρόταση που ξεκινά με το πρώτο γράμμα του ονόματός του. Μόλις έρθει αλφαβητικά η σειρά του λέει το
όνομά του, διαβάζει την πρόταση που έχει στα χέρια του και πηγαίνει να κολλήσει
το χαρτί του στο σιδηρόδρομο της φιλίας (ορθογώνια βαγόνια από χαρτόνι που
συνδέονται μεταξύ τους με σπάγκο).
Στους φίλους ο
σεβασμός είναι αυτονόητος. Θα κατατρέχουμε στο αλφαβητάρι της φιλίας κάθε φορά
που κάτι πάει στραβά στις μεταξύ μας σχέσεις.
2η
συνάντηση:
«Η παραβολή των
εργατών του Αμπελώνα»
Τα φακελάκια: Στα πλαίσια των βαθύτερων νοημάτων που
προκύπτουν από την αφήγηση της παραβολής κάναμε την παρακάτω δραστηριότητα,
προκειμένου να γίνει κατανοητή η αξία της ενότητας, της μοιρασιάς και πως όλοι
«είμαστε ένα»:

«Συγχαρητήρια,
κέρδισες…»
«Δυστυχώς δεν
κέρδισες, άλλη φορά».
Οι αμοιβές δεν είναι απαραίτητο να κρύβονται στο μεγαλύτερο
φακελάκι. Μπορεί να περιέχονται στο πιο μικρό και στο πιο άχρωμο.
Τα παιδιά που
κέρδισαν παραλαμβάνουν τα δώρα τους, π.χ. ένα πακέτο μπισκότα, αυτοκόλλητα,
καραμέλες, κοκ.
Κάνουμε την
ερώτηση: «Πώς θα ήθελες να διαχειριστείς το δώρο σου;»
Ακούμε τι θα πουν
και χωρίς να σχολιάσουμε λέμε την μικρή
ιστορία: «UBUNTU»,
από το περιοδικό «Η Ζωή Του Παιδιού»,τ.1357. Σύμφωνα με αυτή ένας ψυχολόγος πλησιάζει
μια παρέα παιδιών από την Αφρική. Τους τάζει ένα καλάθι με φρούτα ως βραβείο
για όποιον φτάσει πρώτος σε ένα κοντινό δέντρο. Εκείνα όμως πιάνονται όλα
χέρι-χέρι και τρέχουν μαζί για το δέντρο. Είναι όλα νικητές! Φτάνοντας στο
τέρμα φωνάζουν ταυτόχρονα: «UBUNTU!»,
δηλαδή: «Υπάρχω επειδή υπάρχουμε!».
Έτσι μοιράζονται μαζί το καλάθι με τα
φρούτα.
Μετά την ιστορία
κάνουμε πάλι την ίδια ερώτηση:
«Πώς θα διαχειριστείς το δώρο σου;»
Πλέον συνειδητοποιούμε
μαζί τη χαρά της -χωρίς διακρίσεις- μοιρασιάς, πως όλοι είμαστε «ένα». Να μη βλέπουμε
τον άλλο σαν αντίπαλο, μα ως συνεργάτη και αδερφό.
Προεκτάσεις στη συζήτηση σχετικές με την παραβολή: Η μητέρα
γνωρίζει το χαρτζιλίκι που πρέπει να δώσει σε σένα, όπως και ο δάσκαλος το
βαθμό που πρέπει να σου βάλει. Εσύ κάνε το καθήκον σου με χαρά! Δεν έχει νόημα
να αγωνίζεσαι μόνο για την αμοιβή. Να χαίρεσαι τον κόπο της δουλειάς.
Συσχετίζουμε τη δραστηριότητα με το
αλφαβητάρι της φιλίας, με τη διαφορά ότι δεν είμαστε μόνο φίλοι, αλλά και
αδέρφια, με Πατέρα το Χριστό. Ο Χριστός είναι το Αμπέλι και εμείς τα σταφύλια.
Είναι το Σώμα και εμείς τα μέλη. Να
χαιρόμαστε με την προκοπή του άλλου και να μιμούμαστε το καλό, χωρίς να μας
νοιάζει να πάρουμε εμείς τα περισσότερα.
3η
συνάντηση:
«Η παραβολή του
Σπορέα»
Φτιάχνουμε με κολλάζ το περιεχόμενο της
παραβολής στον τοίχο.
Τρόπος
επεξεργασίας: Απλώνουμε τις καρέκλες σε μεγάλο κύκλο. Πάνω σε καθεμιά από αυτές
τοποθετούμε εικόνες και φράσεις μπερδεμένα. Επίσης στο πάτωμα βάζουμε στο
κέντρο 4 εικόνες παιδιών που δέχτηκαν στην καρδιά τους το σπόρο-λόγο του Θεού. Είναι
οι 4 κατηγορίες ανθρώπων που ακούν τα λόγια του Θεού και αντιδρούν διαφορετικά.
Ως βοήθεια και αφόρμηση διαβάζει η δασκάλα από ένα μικρό ποίημα που εξηγεί κάθε
κατηγορία και το βάζει κάτω από την αντίστοιχη εικόνα στο πάτωμα. Ύστερα έρχεται
κάθε παιδί, παίρνει μια εικόνα ή μία φράση από την καρέκλα και προσπαθεί με τη
βοήθεια της ομάδας να τη βάλει στη σωστή κατηγορία στο πάτωμα. Εξηγεί γιατί θα
ταίριαζε εκεί.
Ύστερα χωριζόμαστε
σε 4 ομάδες, συνθέτουμε το κολλάζ και το κρεμάμε στον τοίχο!
(Κατέβασε ΕΔΩ τα λόγια και τις εικόνες του κολλάζ).
4η συνάντηση:
«Η παραβολή του
Ασώτου»
Η συγκεκριμένη
παραβολή διδάσκει σε μας τη μετάνοια. Είναι καλό να εισάγουμε τα παιδιά
στην
έννοια της ιεράς εξομολόγησης.
*Εκτυπώνουμε το
παρακάτω word σε Α3 και βάζουμε την πρώτη σελίδα στον
τοίχο.
Το μοιράζουμε σε φωτοτυπίες και στα παιδιά. Κεντρικός ήρωας σε αυτή
είναι ένα παιδί
που πηγαίνει να εξομολογηθεί! Το παιδί σκέφτεται με χαρά τι θα
κάνει μόλις φτάσει στον
ιερέα που το περιμένει με αγάπη στην πόρτα της
εκκλησίας.
*Από χέρι σε χέρι
μοιράζεται ένα λευκό χαρτί που έχει πάνω την εξής φράση από το
φετινό
εγχειρίδιο: «Ο Θεός πάντα μας συγχωρεί, φτάνει να του το ζητήσουμε». Τα παιδιά
γράφουν μέσα το όνομά τους αναγνωρίζοντας ότι όλοι λίγο-πολύ έχουμε φταίξει
απέναντι
στο Θεό και θέλουμε να του ζητήσουμε συγνώμη.
*Στη δεύτερη
σελίδα που μοιράζεται στα παιδιά αναφέρονται παραδείγματα ανθρώπων
που μετάνιωσαν ειλικρινά για τα λάθη τους και έγιναν άγιοι. Μέσα σε κουτάκια υπάρχουν
οι φωτογραφίες τους. Ένα άλλο κουτάκι είναι άδειο. Μπορούν τα παιδιά να βάλουν
τη δική τους φωτογραφία!
που μετάνιωσαν ειλικρινά για τα λάθη τους και έγιναν άγιοι. Μέσα σε κουτάκια υπάρχουν
οι φωτογραφίες τους. Ένα άλλο κουτάκι είναι άδειο. Μπορούν τα παιδιά να βάλουν
τη δική τους φωτογραφία!
*Κατασκευή
κάρτα: η επιστροφή του Ασώτου (από το διαδίκτυο)
και
τραγούδι: «70 φορές 7».
(κατέβασε τις δραστηριότητες ΕΔΩ)
Δεν
είναι εύκολο πράγμα να μετανιώνει κανείς και να διορθώνει…
Χρειάζεται
αρκετή προσωπική προσπάθεια και θέληση.
Για περισσότερες δραστηριότητες με το θέμα «μετάνοια» κατεβάστε το παρακάτω αρχείο:
«Ημετάνοια και οι αδερφές της»
Παιχνίδι ταχύτητας
σε κύκλο: «Τα ποτήρια».
5η -6η συνάντηση:
«Η παραβολή των
καλεσμένων σε δείπνο»
Ομαδικό κολλάζ στο πάτωμα: Φτιάχνουμε μαζί την πρόσκληση του Χριστού
στο δικό του
δείπνο! Αφόρμηση ένα ποίημα που περιγράφει την πρόσκληση και τι
γίνεται στη θεία
λειτουργία. Κάνουμε κουβέντα γι’ αυτό το αλλιώτικο «πάρτυ» που
συμμετέχουν όλες οι
αισθήσεις μας.
Χειροτεχνία: Μιας που ο Χριστός μας καλεί σε δείπνο, είναι
καλό να ετοιμάσουμε δώρο
ταιριαστό για να Του προσφέρουμε! Θα φτιάξουμε χάρτινα
πρόσφορα που σκοπό έχουν
να προετοιμάσουν την ψυχή μας για το σπουδαίο τραπέζι
και να μας δείξουν με οδηγίες
τι κάνουμε κατά την παρασκευή αληθινού προσφόρου!
Παίζουμε θέατρο
την παραβολή του δείπνου με τις δαχτυλόκουκλες του εγχειριδίου μας.
Τις
κόβουμε, ζωγραφίζουμε και είναι έτοιμες.
(Δες ΕΔΩ την προτεινόμενη επεξεργασία του
μαθήματος, το ποίημα, το κολλάζ της
πρόσκλησης του Χριστού και την κατασκευή).
Τα αγόρια των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού συμμετέχουν σε τουρνουά ποδοσφαίρου με
ομάδες άλλων ενοριών και βγαίνουν δεύτεροι! Μπράβο παιδιά!!!
ομάδες άλλων ενοριών και βγαίνουν δεύτεροι! Μπράβο παιδιά!!!
7η συνάντηση:
Ατομικό κολλάζ η χειροτεχνία των προηγούμενων μαθημάτων
με θέμα «ο Χριστός
σε καλεί σε δείπνο»
Μαγειρική:
Φτιάχνουμε με προσοχή και
προσευχή τα ατομικά προσφοράκια μας!
Σε αυτό θα μας βοηθήσει η χειροτεχνία της
προηγούμενης συνάντησης. Θα είναι
τα δώρα μας στο Χριστό! (Για τη διαδικασία δες ΕΔΩ). Γράφουμε σε μία λίστα
και τα ονόματά μας για να τα διαβάσει ο ιερέας στην ακολουθία.
τα δώρα μας στο Χριστό! (Για τη διαδικασία δες ΕΔΩ). Γράφουμε σε μία λίστα
και τα ονόματά μας για να τα διαβάσει ο ιερέας στην ακολουθία.
Την Κυριακή πηγαίνουμε την προσφορά μας στο
ναό όλοι μαζί και συμμετέχουμε
στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας!
8η συνάντηση:
«Η παραβολή των ταλάντων»
Δραματοποίηση
της παραβολής με απλά
υλικά: κασελάκι με χάρτινα χρυσά νομίσματα,
γκοφρέ (για το έδαφος που θα κρύψει
ο αχάριστος δούλος το 1 νόμισμα)
Κατόπιν γίνεται σχετική κουβεντούλα για τα
χαρίσματα του Θεού στους ανθρώπους.
Κάθε άνθρωπος έχει χαρίσματα, αρκεί να τα
ανακαλύψει και να τα αξιοποιήσει
και όχι να τα «παραχώσει» όπως ο αχάριστος
δούλος.
Τραγουδάμε με συνοδεία κιθάρας…
…και παίζουμε αγαπημένα!
9η συνάντηση
«Η παραβολή του άφρονα πλούσιου»
Με
αφορμή το γεγονός ότι ο άφρων δεν ήξερε να μοιράζεται για να είναι αληθινά
ευτυχής, διαπιστώνουμε την αξία της μοιρασιάς και της αγάπης.
Το
εγχειρίδιο μας προτείνει την εξής δραστηριότητα, την οποία θέτουμε σε εφαρμογή:
κατασκευάζουμε το «πάπλωμα της αγάπης». Η
χειροτεχνία αυτή συνδυάζεται με τον
καλύτερο τρόπο με το χριστουγεννιάτικο
θεατρικό του κατηχητικού μας: «Το δώρο της παπλωματούς».
Σε
ένα κουτί υπάρχουν χαρτάκια με λέξεις που έχουν σχέση με την αγάπη που
προσφέρει
ή με την απληστία. (δες ΕΔΩ). Το κάθε παιδί επιλέγει από αυτές μία που
σχετίζεται μόνο με την αγάπη. Αντιγράφει τη λέξη του σε ένα τετράγωνο χαρτί, το οποίο
στολίζει με ζωγραφιές, αυτοκόλλητα ή υφασμάτινα λουλούδια. Κολλάμε όλες τις δημιουργίες
σε χαρτί του μέτρου. Έτοιμο το «πάπλωμα»!
σχετίζεται μόνο με την αγάπη. Αντιγράφει τη λέξη του σε ένα τετράγωνο χαρτί, το οποίο
στολίζει με ζωγραφιές, αυτοκόλλητα ή υφασμάτινα λουλούδια. Κολλάμε όλες τις δημιουργίες
σε χαρτί του μέτρου. Έτοιμο το «πάπλωμα»!
Για το θεατρικό της γιορτής των
Χριστουγέννων φτιάξαμε αληθινό πάπλωμα με κομμάτια
από ύφασμα και γράψαμε πάνω λέξεις
αγάπης και προσφοράς!
Εικόνες από τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή όλων
των κατηχητικών τμημάτων
της ενορίας μας με θέμα:
«Το
δώρο της παπλωματούς»
Τα αγόρια των μεγάλων τάξεων του δημοτικού
ψέλνουν ύμνους στο μικρό Χριστό.
Τα παιδιά των τμημάτων της προσχολικής, του
δημοτικού, τα κορίτσια του γυμνασίου
και η χορευτική ομάδα των μεγάλων τάξεων
του δημοτικού μας παρουσιάζουν την
«παπλωματού», μια γενναιόδωρη ύπαρξη που
φτιάχνει και δωρίζει στους φτωχούς τα
πιο όμορφα παπλώματα, κάνοντας πράξη στη
ζωή της το κέντρο του ευαγγελικού
μηνύματος της εορτής των Χριστουγέννων.
Όμως μία άπληστη βασίλισσα, όπως ο άφρονας
πλούσιος, στην προσπάθειά της να βρει
το αντικείμενο που θα της χαρίσει την
ευτυχία, γίνεται εμπόδιο στο έργο
της καλής παπλωματούς.
Τελικά στην ιστορία μας νικάει «το καλό»
και τα παιδιά μας βοηθούν να συμπληρώσουμε
μαζί το παζλ της ΑΓΑΠΗΣ και της
ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ και να λάβουν οι αρετές αυτές
κεντρική και εξέχουσα θέση στις ζωές
μας.

10η συνάντηση
Επιτέλους βλεπόμαστε πάλι μετά τις γιορτές!
Εκδηλώνουμε τη χαρά μας με κέφι
και αρκετό παιχνίδι!
Τα αγόρια των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού κόβουν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους.
11η συνάντηση:
Κόβουμε την
πρωτοχρονιάτικη πίτα μας μαζί τα τμήματα των κοριτσιών του γυμνασίου
και των
μεγάλων τάξεων του δημοτικού, καθώς και των μαθητών των μικρότερων
τάξεων του
δημοτικού.
Το φλουρί κέρδισε τελικά μαθητής της Γ
τάξης του Δημοτικού.
Καλή χρονιά σε όλους με υγεία και καλή πρόοδο!!!
«Η παραβολή του Αχάριστου δούλου»
Τα
παιδιά διαβάζουν μόνα τους την παραβολή, η οποία τους δίνεται
σε μορφή
διαλόγων. Αυτός ο διάλογος μπορεί μετέπειτα να γίνει
μια καλή αφορμή για
δραματοποίηση.
Ύστερα παίζουμε
κυνήγι θησαυρού, βασισμένο στις γνώσεις μας από τις παραβολές
που έχουμε
διδαχτεί ως τώρα! (Δες ΕΔΩ το παιχνίδι)
14η συνάντηση
Τα παιδιά πραγματοποιούν εκδήλωση στο
πνευματικό κέντρο της ενορίας,
στην οποία τιμούν με το δικό τους ξεχωριστό
τρόπο τις δύο μητέρες τους:
την Παναγία μας και την καλή τους τη μαμά!!!
Παραθέτουμε κάποια αρχεία:
σχετικό ppt που παρουσιάσαμε ΕΔΩ
σχετικό pdf ΕΔΩ.
Η ψυχολόγος και υπεύθυνη της σχολής γονέων της ενορίας Ιωάννα Γεωργιάδου μας μιλά για τη μητέρα. |
![]() |
Θυμόμαστε πρότυπα Αγίων μητέρων. |
Τραγουδάμε για τη μητέρα. |
Κέρασμα στο τέλος. |
Κάποιες από τις κατηχήτριες της ενορίας. |
15η -16η συνάντηση
«Τελώνης και Φαρισαίος»
Γίνεται αφήγηση της ιστορίας και στη
συνέχεια τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες:
του Τελώνη και του Φαρισαίου.
Αναπαριστούμε την ιστορία με παντομίμα και ύστερα
κάνουμε κουβέντα γύρω από το
περιεχόμενό της.
Ακολουθεί δραστηριότητα σε 3 ομάδες:
Σκοπός να μάθουμε κάτι σπουδαίο για την
προσευχή, αφού ο Τελώνης ήρθε στο ναό
για να προσευχηθεί! Δίνοντας η κάθε ομάδα
τις σωστές απαντήσεις στις εικονοασκήσεις,
της δίνονται λέξεις κλειδιά, ώσπου
να σχηματιστεί η φράση:
«ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΙ -ΜΕ ΤΗΝ -ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ».
(ΕΔΩ θα βρεις το αρχείο με τη δραστηριότητα.
Εργαζόμαστε κυκλικά).
Ύστερα εμβαθύνουμε στην παραβολή και στο
περιεχόμενό της με άλλη μία δραστηριότητα
σε 2ομάδες, σχετική με τη μετάνοια
του Τελώνη. Για αυτή θα χρειαστεί να ανοίξουμε
και την Καινή Διαθήκη.
Συμπέρασμα:
«ΜΕΤΑΝΙΩΝΩ ΑΛΗΘΙΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΜΟΥ».
(ΕΔΩ θα βρεις το αρχείο με τη
δραστηριότητα).
Παρακολουθούμε παιδική ταινιούλα.
Για τη μετάνοια υπάρχουν πολλά που μπορούμε
να πούμε και να κάνουμε με τα παιδιά!
Δες πιο πάνω την 4η συνάντηση και
το σχετικό αρχείο:
«Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΔΕΡΦΕΣ ΤΗΣ»
Παιχνίδι: «ΦΩΤΕΙΝΟ- ΣΚΟΤΕΙΝΟ».
Καθόμαστε ημικυκλικά. Από πριν έχει
ετοιμαστεί ένα φωτεινό και ένα όσο γίνεται
σκοτεινό μέρος στην αίθουσα. Κάθε
παιδί διαβάζει από ένα χαρτάκι που θα του δοθεί
μια πρόταση που δείχνει μια
σωστή ή λανθασμένη συμπεριφορά. Ανάλογα με το αν είναι
σωστή ή λάθος, θα πρέπει
να κατευθυνθεί στην αντίστοιχη μεριά της αίθουσας
(φωτεινή ή σκοτεινή). Παρατηρούμε
ότι το φως είναι καλύτερο από το σκοτάδι.
Μια λέξη μπορεί να μας βγάλει από το
σκοτάδι: «ΣΥΓΝΩΜΗ!»
Έτσι στο τέλος του παιχνιδιού, είμαστε όλοι
στο φως!
Στο τέλος παίζουμε μια διασκευή του
παιχνιδιού: «Η ΣΟΚΟΛΑΤΑ».
Μια σοκολάτα σε κομμάτια τοποθετείται στο
τραπέζι. Όλα τα παιδιά μπαίνουν τριγύρω
σε κύκλο. Ένα βιβλίο πηγαίνει από χέρι
σε χέρι . Όποιος το ανοίγει και τυχαίνει σε αριθμό
που έχει μέσα π.χ. το 7, τρέχει προς τη σοκολάτα. Για να φάει ένα
κομμάτι πρέπει να
περάσει μία δοκιμασία (π.χ. να κάνει κουτσό, να τρέξει να
βάλει το μπουφάν του,
να κλείσει την κουρτίνα, κοκ…)
Εν τω μεταξύ το βιβλίο γυρίζει μέχρι τον
επόμενο που θα τύχει 7
και θα πάρει τη θέση του προηγούμενου.
Ποιος θα προλάβει να φάει;
17η συνάντηση
Συνεχίζοντας για τη μετάνοια, διαβάζουμε
την ιστορία «Η μετάνοια των ληστών»,
από το βιβλίο: «Αγιορείτικες ιστορίες».
Τα παιδιά συμμετέχουν σε 2η ανάγνωση της
ιστορίας κάνοντας ήχους ή κινήσεις.
Κατασκευάζουμε εορτολόγιο με εικόνες για το
μήνα Μάρτιο, προκειμένου να γνωρίσουμε
καλύτερα το Τριώδιο
(Κυριακή της
Απόκρεω, της Τυρινής, Καθαρά Δευτέρα, Χαιρετισμοί, κοκ)
Η βασική ιδέα δεν ήταν δική μας. Τη βρήκαμε
στο διαδίκτυο.
Φτιάχνουμε σιτάρι μιας και είναι
ψυχοσάββατο.
Μαθαίνουμε τη σημασία του και το δοκιμάζουμε!
18η συνάντηση
«Αφιέρωμα στην Παναγία»
Η Παναγία μας είναι πηγή έμπνευσης για τους
λογοτέχνες όλων των αιώνων!
Ο Ακάθιστος ύμνος όμως είναι ποίημα μοναδικό!
Γι’ αυτό κι εμείς τον μελετάμε και τον
αποτυπώνουμε ζωγραφίζοντας.
Κάθε παιδί διαλέγει ένα στίχο από τον
ακάθιστο ύμνο (σε μετάφραση) και προσπαθεί
να τον απεικονίσει σε ένα μικρό
κομμάτι χαρτί, αντιγράφοντάς τον στο πλάι.
Το αποτέλεσμα είναι αυτό το όμορφο κολλάζ,
ο δικός μας Ύμνος στην Παναγία.
Ύστερα πηγαίνουμε στο ναό και αποθέτουμε με
τιμή στην εικόνα της Παναγίας από ένα
λουλουδάκι, λέγοντας: ΧΑΙΡΕ ΝΥΜΦΗ ΑΝΥΜΦΕΥΤΕ!!!
19η συνάντηση
Παρακολουθούμε παιδική ταινία θρησκευτικού
περιεχομένου στη μεγάλη αίθουσα του
Πνευματικού μας κέντρου και παίζουμε!
Πνευματικού μας κέντρου και παίζουμε!
Τα μεγαλύτερα αγόρια του Δημοτικού ετοιμάζονται για την Κυριακή της Ορθοδοξίας:
Φτιάχνουν τα δικά τους λαβαράκια και θα συμμετέχουν με αυτά στην πομπή
κατά τη διάρκεια της περιφοράς των εικόνων στο ναό.
20η συνάντηση
Αφιέρωμα στους Αγίους
Πηγαίνουμε στο ναό, παρατηρούμε τις αγιογραφίες και
κουβεντιάζουμε γι’ αυτές.
Τρέχουμε να βρούμε αγίους με συγκεκριμένα
χαρακτηριστικά, σχετικά με την ενδυμασία τους
(αν είναι βασιλική με πετράδια,
φτωχική με κουρέλια, στολή ιερέα, παραδοσιακή φορεσιά κοκ), τα αντικείμενα που
κρατούν, την εποχή που έζησαν, την εργασία τους…
Προσκυνούμε ιερά λείψανα που κοσμούν τον
ναό μας, αφού εξηγήσουμε την αξία και την παραδοξότητα της ύπαρξής τους.
Ψέλνουμε κάτι απλό στους αγίους και
αντιλαλεί κάθε τοίχος τη χαρά μας!
Επιστρέφουμε στην αίθουσα για δραστηριότητα:
Παίρνει ο καθένας από μία σελίδα
ημερολογίου τοίχου
(περιέχει πολλές εικόνες αγίων, μία για
κάθε μέρα).
Στον τοίχο είναι κολλημένα σε Α4 τα είδη
των αγίων όχι με λόγια, αλλά με εικόνες σύμβολα,
πχ μία ασπίδα για τους
στρατιωτικούς αγίους, ένα κασελάκι για τους ανάργυρους ιατρούς,
κοκ
Θα πρέπει να βάλουμε τις εικόνες των αγίων
που έχουμε στα χέρια μας στην αντίστοιχη κατηγορία στην οποία ανήκουν.
(Για περισσότερες λεπτομέρειες πάτα ΕΔΩ)
21η συνάντηση
Αφιέρωμα στους Αγίους (β μέρος)
Αφηγούμαστε ιστορίες με θαυμαστά γεγονότα
που έχουν πραγματοποιήσει άγιοι
για να βοηθήσουν τους ανθρώπους σε κάποια
δυσκολία τους.
Επισκεπτόμαστε πάλι το ναό, έχοντας μαζί
μας ορθογώνια χαρτάκια που μοιάζουν με τάματα,
με μια τρυπούλα στην άκρη για να περαστεί κορδελίτσα. Παρατηρούμε αν υπάρχουν τάματα
στο ναό και
αντιγράφουμε τις παραστάσεις τους. Ανακαλύπτοντας τη στοργική σχέση
των αγίων
με τη ζωή των ανθρώπων, διαπιστώνουμε ότι:
«Πίσω από κάθε τάμα κρύβεται και ένα
θαύμα!»
23η συνάντηση
Παίζουμε παιχνίδια και κάνουμε χειροτεχνία
Συναντιόμαστε όλα τα τμήματα κατηχητικών
της ενορίας μας στο προαύλιο του ναού,
για να γιορτάσουμε μαζί τη λήξη των
μαθημάτων!
Με πολύ κέφι, μουσική, παιχνίδια και δώρα
ανοίγει η όρεξή μας!!!
Γι’ αυτό απολαμβάνουμε παρέα σουβλάκια που
ψήνουν οι επίτροποι και δροσιζόμαστε με
παγωτό που μας κερνά η καφετέρια της
γειτονιάς μας!
Τους ευχαριστούμε πολύ!
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου